Tichetele de masa reprezinta o solutie optima de acordare a unor beneficii extrasalariale pentru angajati, un sistem de motivare si recompensare pentru bune rezultate
Acordarea tichetelor de masa catre salariati nu implica alte taxe si costuri aditionale, fiind mult mai avantajoasa pentru angajator, fata de acordarea primelor sau cresterilor salariale.
De cele mai multe ori, acordarea tichetelor de masa catre angajati se face in urma unor negocieri colective intre angajator si reprezentantii salariatilor, tichetele de masa intrand in pachetul de baza salarial, care poate cuprinde:
- salariul lunar
- tichete de masa
- asigurari medicale
- alte beneficii
Utilizarea tichetelor de masa
Spre deosebire de bani, tichetele de masa sunt hartii valorice nefungibile.
Legea prevede ca fiecare persoana care primeste tichete de masa sa achizitioneze produse alimentare in valoare de maxim 2 tichete pe zi. Incepand cu data de 1 septembrie 2008, valoarea unui tichet de masa este de 8.31 RON.
Emiterea tichetelor de masa se face de catre unitatile autorizate de Ministerul Finantelor Publice sau de catre angajatorii ce au organizate cantine-restaurant sau bufete.
Pentru a fi protejate impotriva tentativelor de falsificare, tichetele de masa contin elemente de siguranta (diferite elemente grafice, cerneala termica sau fluorescenta etc).
Elementele unui tichet de masa
Pentru a fi valabil, un tichet de masa trebuie sa aiba inscris numarul sub care a fost inseriat de unitatea emitenta. De asemenea, este obligatoriu ca pe tichet sa fie imprimate urmatoarele:
numele si adresa emitentului;
valoarea nominala a tichetului;
perioada de valabilitate;
interdictia de a fi utilizat pentru achizitionarea tigarilor si a bauturilor alcoolice;
spatiu pentru a inscrie numele si prenumele salariatului care este in drept sa utilizeze tichetul de masa;
spatiu rezervat inscrierii datei si aplicarii stampilei unitatii la care tichetul de masa a fost utilizat.