Model regulament de ordine interioara
In dreapta puteti downloada modele cu acte de tipul regulament de ordine interioara
Regulamentul de ordine interioara este reglementat in art. 241-246 al legii nr. 53 din 24 ianuarie 2003, republicata si actualizata in 2014, aplicabila incepand cu 01 februarie 2014.
Regulamentul intern este un act unilateral care nu se negociaza, aflat integral la latitudinea angajatorului, reprezinta unul dintre cele mai pretioase documente pentru orice angajator.
Regulamentul de ordine inteioara este actul prin care se stabilesc instructiunile, normele si procedurile care asigura bunul mers al activitatii unei societati. Prin acest regulament decideti dorintele dvs. si cele ale salariatilor, in conformitate cu legislatia in vigoare, in privinta desfasurarii activitatii societatii in conditii optime. Prin intocmirea unui regulament de ordine interioara cu consultarea salariatilor atat angajatorul cat si salariatii pot avea garantia ca salariatii vor respecta dorintele angajatorului si angajatorul va respecta drepturile salariatilor.
Regulament de ordine interioară este adaptat fiecarei societatii in functie de activitatile desfasurate.
“ART. 241
Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.
ART. 242
Regulamentul intern cuprinde cel putin urmatoarele categorii de dispozitii:
a) reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
c) drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
d) procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
f) abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinara;
h) modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
i) criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.”
Alte acte necesare pentru angajator