Pozitia de angajator presupune o serie de obligatii legislative, anumite acte care trebuie completate pentru a fi inregistrate la diferite institutii ale statului, si pastrate in arhiva proprie. Noi venim in ajutorul angajatorului cu explicatii si modele pentru cele mai importante acte pe care acesta trebuie sa le completeze in relatia cu angajatul.
Inainte de incheierea contractului individual de munca, salariatul este obligat sa puna la dispozitia angajatorului mai multe acte importante.
Angajatorul este obligat sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare salariat in parte, acesta va fi pastrat in bune conditii la sediul angajatorului si va fi prezentat inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
- actele necesare angajarii, acestea sunt reprezentate de: cartea de identitate, Curriculum vitae, recomandari de la fostul loc de munca, sub forma unei scrisori de recomandare, acte de studii, certificate de calificari, avize, autorizatii, atestari, in functie de postul ocupat, se vor solicita avize, autorizatii, atestari necesare pentru exercitarea meseriei sau profesiei, certificatul medical, acest aspect este foarte important, examenul medical la angajarea in munca este obligatoriu si in lipsa sa, contractul individual de munca este considerat nul, cazierul judiciar, nota de lichidarea, acest act nu este in prezent cerut in mod expres de lege, prezenta lui este foarte utila mai ales in cazul locurilor de munca cu gestiune.
- contractul individual de munca,
- actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca,
- orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.